30 sty 2016

#4 Pod lupą " Hopeless "






źródło: http://lubimyczytac.pl


Kolejną książką, jaką chciałabym Wam pokazać, jest książka " Hopeless ". Na początek przedstawiam Wam jak zawsze okładkę i podstawowe informacje o niej.

Tytuł: Hopeless
Autor: Collen Hoover
Cykl: Hopeless
Okładka: miękka
Liczba stron: 424
Liczba rozdziałów: brak
Wydawnictwo: Otwarte
Oryginalny tytuł: Hopeless
Data wydania: 16 czerwca 2014
Cena: 34, 90 zł
Ekranizacja: Brak







Opis książki

Czasem odkrycie prawdy może odebrać nadzieję szybciej niż wiara w kłamstwa.
To właśnie uświadamia sobie siedemnastoletnia Sky, kiedy spotyka Deana Holdera.
Chłopak dorównuje jej złą reputacją i wzbudza w niej emocje, jakich wcześniej nie znała. W jego obecności Sky odczuwa strach i fascynację, ożywają wspomnienia, o których wolałaby zapomnieć. Dziewczyna próbuje trzymać się na dystans – wie, że Holder oznacza jedno: kłopoty. On natomiast chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej. Gdy Sky poznaje Deana bliżej, odkrywa, że nie jest on tym, za kogo go uważała, i że zna ją lepiej, niż ona sama siebie. Od tego momentu życie Sky bezpowrotnie się zmienia.
źródło: www.empik.com

Kilka słów o autorce:

Coleen Hoover urodziła się 11 grudnia 1979 roku. Jest amerykańską pisarką, twórczynią powieści, które wielokrotnie gościły na pierwszych miejscach prestiżowych list bestsellerów - w tym w rankingu magazynu New York Times. Do tej pory wydała siedem powieści oraz jedną nowelę. Jej koronnym gatunkiem jest literatura young adult oraz new adult. Hoover zadebiutowała w świecie literatury w 2012 roku powieścią pod tytułem "Slammed", która od razu przyniosła jej uznanie czytelników. Od tego czasu stale znajduje się na listach najpopularniejszych autorów w USA. 

Hoover jest absolwentką studiów na kierunku praca społeczna na uczelni Texas A&M-Commerce. W 2000 roku poślubiła Heatha Hoovera, z którym ma trzech synów. Przez wiele lat była pracownikiem społecznym oraz nauczycielką, a od czasu sukcesu literackiego, zajmuje się wyłącznie pisaniem. 

Za swoją twórczość była wielokrotnie nominowana do prestiżowej nagrody Goodreads Choice Awards. Za powieść "Maybe Someday" w 2014 roku otrzymała wyróżnienie UtopYA Con Awards.

źródło: http://www.empik.com/


Recenzja

Moja przygoda z tą książką zaczęła się od tak naprawdę zobaczenia okładki, która aż kusi do zakupu. Jest piękna, więc strasznie się zaintrygowałam nią i postanowiłam ją kupić. Zdawałam sobie sprawę, że skaczę na głęboką wodę, bo " nie oceniaj książki po okładce ", ale jednak nie zawiodłam się. Książka okazała się świetnym wyborem. Historia jest pisana dojrzałym, ale łatwym językiem, przez co naprawdę fajnie mi się ją czytało. Główną bohaterką jest 17-letnia Sky, która w swoim życiu nigdy się nie zakochała. W szkole uważają ją za panią lekki obyczajów. Oddaje się chłopakom, ale tylko w przypadku pieszczot. Wciąż jest dziewicą, a robi to, ponieważ chce się rozluźnić. Jest adoptowana. Jej przyszywana mama wychowuje ją sama. Nie uznaje żadnej technologii, dlatego nie mają w domu ani telewizora, czy nawet telefonu. Pewnego razu Sky spotyka w sklepie Dean'a Holdera, który od tego czasu ciągle chce być obok niej. Chłopak nie był w szkole już długi czas. Chodzą tam plotki, że pobił ucznia, który był gejem. Sky wierzy w to, ale dowiaduję się, że to tylko część prawdy. Zakochują się w sobie. Z każdym dniem bohaterka odkrywa, że jest jedną ze sprawczyń jego tatuażu, a okazuje się, że sama nie wie kim tak naprawdę już jest. Za adopcją dziewczyny kryje się wielka rodzinna tajemnica. Książka wywarła na mnie świetne wrażenie. Czytając opis pomyślałam, że to coś a'la miłość od pierwsze wejrzenia, ale nie! To jedna z tych książek, które czegoś uczą. Na pewno jest to wiara w siebie, bo Sky straciła ją, gdy doszło do punktu kulminacyjnego. Muszę się przyznać, że na końcu książki płakałam. Podobało mi się to, jak ukazano miłość między Holderem a Sky. Było słodko, ale bardzo dojrzale. Oboje się dopełniali. Brakowało mi takiej historii na rynku, naprawdę. Mogłam się pośmiać, bo niektóre dialogi były naprawdę zabawne. Jak zauważyliście się przy informacjach, w książce nie ma rozdziałów. A to dlatego, że zamiast nich, jest napisana data i godzina wydarzającego się " rozdziału ". Fajnie się dzięki temu odnaleźć w czasie. Ogólnie powieść zaskoczyła mnie wątkiem, dzięki któremu w sumie to wszystko się stało. Koszmary były przewidywalne i to niestety przez to można było szybko wyłapać jaka była tajemnica zarówno Holdera, jak i rodziny Sky, czy jej mamy. Z drugiej strony świetnie kontrastowały ze wszystkim. W tym temacie dla mnie był to niestety minus. W książce nie ma obrazków, ale mile zaskoczyła mnie sama jej budowana. Zazwyczaj opinie o książce są z tyłu, czy na okładce. Tutaj pojawiły się dwie kartki opinii od różnych osób, od blogerek po psychologów, na samym początku książki. Kilka było też tradycyjnie na końcowej okładce. Nie czyta się tego długo, ani szybko, przez co historia bardzo mnie wciągnęła i nie bałam się tym razem końca. Hopeless zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie i czuję, że wiele razy będę do niej wracać.

Plusy i minusy:
Plusy:
- czyta się ją bardzo przyjemnie i nie szybko 
- brak ideałów
- wiele ukazanych wartości
- dojrzała miłość
- zmiana w bohaterach
- wiele ciekawych wątków
- humor i wzruszenia

Minusy:
- zdarzają się przekleństwa
- spojlerowość koszmarów

Czy warto ją przeczytać?
Moim zdaniem warto, naprawdę warto. Książka ma w sobie wartość, uczy wielu ważnych rzeczy i mnie jako nastolatkę, bardzo naprowadziła. Czuję, że kiedy będę miała jakiś problem to pomyślę o Sky, Holderze i po prostu uśmiechnę się w duszy wiedząc, że dam radę. Ta książka jest naprawdę dobra, zarówno dla romantyczek, jak i nie. Polecam!

OCENA: 9/10

Kilka cytatów z książki:

Nie będę życzyć sobie idealnego życia. Rzeczy, które przewracają cię w życiu są testami, zmuszają cię do wybrania pomiędzy poddaniem się i leżeniem na ziemi, a otarciem kurzu i powstaniem jeszcze wyżej niż stałeś zanim zostałeś przewrócony. Wybieram stanie wyżej.
-Sky

- Zakochiwać się. Szukałeś słowa mocniejszego od "lubić", ale słabszego od "kochać". Oto ono.
Śmieje się raz jeszcze, ale tym razem z ulgą. Obejmuje mnie i całuje.
- Zakochuje się w tobie, Sky - szepcze tuż przy moich ustach.-Strasznie się zakochuje.

- Rozmowa Sky i Holdera

Nie możesz się wściekać z powodu prawdziwego zakończenia. To na sztuczne happy endy powinnaś się wkurzać.
- Holder









Macie zamiar przeczytać tą książkę? A może już to zrobiliście? Jaka jest Wasza ocena?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz